Thursday, July 26, 2012

Patlıcan Mücveri tarifi

patlcan mcveri


Kabakla yapılan kadar lezzetli oluyor. Hatta patlıcan severler için, daha bile lezzetli gelebilir. “Haşlanmış patlıcan” lafından korkmayın, kızarmıştan eksiği olmuyor.


Malzemeler:


- 1 kilo patlıcan
- Yarım su bardağı un
- 2 yumurta
- 3-4 sivri biber
- 1 kase maydanoz
- Yarım su bardağı peynir
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- Karabiber, kırmızı biber
- 2 kesme şeker


Patlıcanları pijama şeklinde soyun, küp küp doğrayın. İçine tuz eklenmiş suda 20 dakika kadar bekletin. (Patlıcanları haşlayacağımız için, bu adım gerekmeyebilir de, ama ben yine de yapıyorum.) Bir tencereye kesme şekerleri ve bir tatlı kaşığı tuz eklenmiş kaynar suda, patlıcanları yumuşayıncaya kadar haşlayın. Patlıcanlar yumuşayınca, bir süzgece alın. Bastıra bastıra suyunun çıkmasını sağlayın. Ardından mücver yapımına başlayalım:


Patlıcanların üzerine incecik doğranmış maydanozu, ince ince doğranmış yeşil biberi, yumurtayı, unu, baharatı ekleyin. Kullandığınız peynire göre tuz oranını ayarlayın. Ben tuzlu bir köy peyniri eklediğim için, tuz koymadım; iyi ki koymamışım. İstediğiniz çeşit bir peyniri rendeleyerek veya ufak ufak doğrayarak ekleyebilirsiniz. Tüm karışımı harmanlayarak, azıcık yağ koyduğunuz yanmaz tavada arkalı önlü pişirin.


Yanında sarımsaklı yoğurt ile ikram edebilirsiniz.

No comments:

Post a Comment