Tuesday, September 11, 2012

Mamoul /Mamul Tarifi/ Arap Kurabiyesi











De ki: “Söyleyin bakalım: Suyunuz çekiliverse, size kim temiz bir akar su getirir?”

Mülk suresi 30






Mamul hep denemek istediğim bir tarifti fakat, malzemeleri bana hep uçuk gelmiştir.  İrmik nasıl olupta şekil alan bir hamura dönüşecek, hiç aklım almadı. Ama Araplar bu kurabiyeyi çok yapıyor. Selma Hanım’ın eşi Filistin’li olduğu için bu tarife aşina. Gerçi bu kurabiyeleri ablası yapıp getirmiş. O da kısaca tarifini almış. Eminim bu tariften çok bereketli kurabiyeler çıkmıştır. Ablasına da Selma Hanıma’ da bu güzel resimler ve tarif için çok teşekkür ediyorum.






Mamoul için:

2 kg yumuşak irmik

1 kg margarin  tereyağı

2 Alman kahve fincanı şeker

1 Alman kahve fincanı   Gülsuyu

1 yemek k. Mahlep.






YAPIMI






Malzemelerin hepsini karıştırın

1 fincan sütü de ilave edin  karışsın.  Bu hamur akşamdan hazırlanıp, sabah yapılıyormuş

Dediğim gibi ben denemedim ama gönderdiğim resimlerdeki mamoulun tarifi bu. İçinde de ister ceviz  ister fıstık koyulabilir.






Araplar Gül suyunu aşırı derecede sevdiklerinden tadı bayağı yoğun oluyor.ben çok sevmadiğimden portakal suyu (Arap bakkallarında satılıyor) kullanıyorum daha hafif oluyor. İçmek için kullandığımız portakal suyu değil.













Benim tarifle ilgili sormak istediğim, Alman fincanı ne kadar alır? İkincisi de yumuşak irmik nedir?olmuştu. Bu fincan nescafe fincanıymış. Yumuşak irmikte anladığım kadarıyla en ince irmik oluyor.






SELMA HANIMIN REÇELLERİ













Bunlar da Selma Hanım’ın yaptığı reçeller. Özellikle sarı olan meyve çok dikkatimi çekti. Adı marajuja imiş sanırım. Rabbim ne çeşitli nimetler bahşetmiş bizlere. Elhamdulillah…

No comments:

Post a Comment